ТЕОРІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК МЕТАСИСТЕМА

Автор(и)

  • Анатолій Фурман Тернопільська академія народного господарства

Анотація

У максимально широких наукових межах критично оцінюються перспективи соціокуль-турного утвердження найбільш популярних парадигм освіти (епістемоло-гічна, природовідповідна, гуманістична, критично-креативна, езотерична, підтримувальна, проектно-естетична, особистісна, культурологічна та ін.), висвітлюються інтегральні можливості і світоглядні переваги обстоюваної нами вітакультурної парадигми, підкреслюється її винятково важлива роль у розробці теоретичної системи освітньої діяльності й, зокрема, вказується на параметричні ознаки та особливості авторської науково-дослідницької програми.

Біографія автора

  • Анатолій Фурман, Тернопільська академія народного господарства
    доктор психологічних наук, професор, академік АН вищої школи України, член національної спілки журналістів, директор Інституту експериментальних систем освіти при ТАНГ, головний редактор журналу «Психологія і суспільство»

Посилання

Алтухов В. Смена парадигм и формирование новой методологии (попытка обзора дискуссии) // Общественные науки и современность. - 1993. - №1. - С. 88-100.

Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике. - М., 1996. - 224 с.

Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.

Балл Г.О. Діалогічні засади гуманізації суспільних відносин // Освіта і управління. - 2002. - №3. - С. 136-150.

БеспалькоВ.П. Персонифицированное образование // Педагогика. - 1998. - №2. - C. 12-17.

Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно ориентированного образования // Педагогика. - 1997. - №4. - C. 11-17.

Бордовская Н.В., Реан A.A. Педагогика. - СПб.: Питер, 2000. - 304 с.

Боуэн М. Духовность и личностно-центрированный подход // Вопросы психологии. - 1992. - №3-4. - С. 29-35.

Бригадир М. Соціально-психологічний аналіз сучасних парадигм освіти : // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем освіти : Зб. мат. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. - С. 32-34.

ВазинаК.Я. Саморазвитие личности и модульное обучение. - Н. Новгород: ОИУУ, 1992. - 122 с.

Валицкая А.П. Современные стратегии образования // Педагогика. - 1997. - №2. - С. 3-8.

Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект. - К.: Школяр, 1998. - 112 с.

Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції. - Тернопіль : Економічна думка, 2002. - 186 с.

Данченко О., Романенко Ю. Архетипи соціального життя і політика. - К.: Либідь, 2001. - 334 с.

Життя етносу : соціокультурні нариси / Б. Попов, В. Ігнатов, М. Степико та ін. -К.: Либідь, 1997. - 240 с.

Знаков В.В. Духовность человека в зеркале психологического знания и религиозной веры // Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 104-114.

Зязюн I.A., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії. - К.: Укр.-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. - 302 с.

Каган М.С. Философия культуры. -СПб.: ТООТК Петрополис, 1996. - 416 с.

Казмиренко В.П. Социальная психология организаций. - К.: МАУП, 1993. - 384 с.

Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості. - К.: ТОВ Міжнар. фінансова агенція, 1998. - 216 с.

Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике. Обучение на основе исследования, игр, дискуссий. - Рига: НПЦ Эксперимент, 1998. - 180 с.

Ковальов Г.А. Три парадигмы в психологии - три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии. - 1987. - №3. - С. 41-49.

Колесников В.Н. Лекции по психологии индивидуальности. - М.: Институт психологии, 1996. - 224 с.

Колесникова И.А. Педагогические цивилизации и их парадигмы // Педагогика. - 1995. -№6. - С. 84-88.

Коменський Я.А. Вибрані педагогічні твори. - Т.1. Велика дидактика / Під ред. А.А. Крас-новського. - К.: Рад. школа, 1940. - 248 с.

Коміссаров В.О. Соціально-культурний простір експериментальної школи / За ред. A.B. Фурмана. - Тернопіль : Економічна думка, 2002. - 144 с.

Корнетов Г.Б. Парадигмы базовых моделей образовательного процесса // Педагогика, 1999. -№3. - С. 43-49.

Корсак К. До проблеми парадигми сучасної національної освіти // Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №4. - С. 12-22.

Корсак К. Освіта і суспільство - дороговкази розвитку // Рідна школа. - 2002. - №5. - С. 5-8.

Костенко Л. Гуманітарна аура нації, або дефект головного дзеркала. - K.: KM Академія, 1999. - 32 с.

Краснухина Е.К. Дом как любовь // Ступени. - 1997. -№10. - С. 40-49.

Ксенофонтов В.И. Духовность как экзистенциальная проблема // Философские науки. - 1991. - №12. - С. 41-52.

Кумарин В. Советская педагогика как зеркало марксистской схоластики / / Народное образование. - 1998. - №2. - С. 5-16.

Кумарин В. Школу спасет педагогика. Но - природообразная // Народное образование. - 1997. - №5. - С. 10-20.

Кун Т. Структура научных революций: Пер. с англ. - 2-е изд. - M.: Прогресс, 1977. - 300 с.

Лакатос И. Методология научных исследовательских программ // Вопросы философии. - 1995. - №4. - С. 135-154.

Лернер И.Я. Дидактическая система методов обучения. - М.: Педагогика, 1976. - 219 с.

Мацумото Д. Психология и культура. - СПб.: Прайм-Еврознак, 2002. - 416 с.

Моисеев H.H. Историческое развитие и экологическое образование. - М., 1996. - 254 с.

Мацкевич В. Полемические заметки об образовании. - М., 1993. - 240 с.

Модульно-розвивальна система: теорія, технологія, досвід. Фундаментальний експеримент у СШ №10 м. Бердичева Житомирської області // Рідна школа: Спецвипуск. - 1997. - №2. - 80 с.

Нугаев Р.М. Реконструкция процесса смены фундаментальных научных теорий. -Казань: КГУ, 1989. - 228 с.

Парадигма. Кун Томас Сэмюэл // Современная западная философия. Словарь. - М.: Политиздат, 1991. - С. 227, 146-147.

Петровский В.А. Субъективность: новая парадигма в образовании // Психологическая наука и образование. - 1996. - №3. - С. 5-17.

Попов Б.В. Альтернативна модель етносу та людини (кілька зауваг щодо вітацентричної парадигми) // Філософська думка. - 2001. - №4. - С. 37-54.

Cимонов П.B. и др. Происхождение духовности Z П.В. Симонов, П^. Ершов, Ю.П. Вяземский. - M.: Наука, 1989. - 352 с.

Cлободчиков B.И., Исаев Е.И. Антропологический принцип в психологии развития Z Z Вопросы психологии. - 1998. - №6. - С. 3-17.

Cтепанов C.Ю. Рефлексивная практика творческого развития человека и организации. - M.: Наука, 2000. - 267 с.

Cтёпин B.C. Культура ZZ Вопросы философии. - 1999. - №8. - С. 61-71.

Cтёпин B.C. Теоретическое знание. -M.: Прогресс-Традиция, 2000. - 744 с.

Cухомлинський B.O. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості ZZ Вибрані твори: В 5-ти т. - Т.1. - К.: Рад. школа, 1976. - 654 с.

Тхагапсоев Х.Г. О новой парадигме образования ZZ Педагогика. - 1999. - №1. - С. 103-111.

Философия культуры. Дом ZZ Ступени. - 1997. - №10.

Фурман A.B. Шновацшна освіта: система програмово-методичного забезпечення. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 240 с. (у друці).

Фурман A.B. Класно-урочна і модуль-но-розвивальна системи в Україні: дві парадигми освіти ZZ Педагогіка толерантності. - 1998. - №2. - С. 57-64.

Фурман A.B. Mодульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. -К. Правда Ярославичів, 1997. - 340 с.

Фурман A. Обґрунтування теорії освітньої діяльності - актуальність, важливість ZZ Рідна школа. - 2002. - №5. - С. 8-10.

Фурман A.B. Психокультура української ментальності. - Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 132 с.

Фурман A. Українська ментальність та її культурно-психологічні координати Z Z Психологія і суспільство. - 2001. - №1. - С. 9-74.

Фурман A.B. Фундаментальний соціально-психологічний експеримент у школах України: анатомія пошуку ZZ Освіта і управління. - 1997. - Т.1, №3. - С. 39-56.

Щедровицкий Г.П. Философия. Наука, Mетодология. - M.: Шк. Культ. Политики. - 1997. - 656 с.

Щедровицкий П. Пространство свободы Z Z Народное образование. - 1997. - №1. - С. 46-51.

Ямбург E.A. Школа для всех. - M., 1996. - 194 с.

Laudan Larry. Science and Values. The Aims of Science and Their Role in Scientific Debate. - Univercity of California Press, Berkley-Los Angeles - London, 1984. - 274 p.

Завантаження

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 > >>